PÁLYAORIENTÁCIÓS FOGLALKOZÁSOK
5 – 8. o.
Iskolánkban a felső tagozatos osztályok a pályázat keretében pályaorientációs foglalkozásokon vettek részt két alkalommal, összesen 5 órában, az osztályfőnökök vezetésével.
Ezeket a foglalkozásokat a Dolmány Mária, illetve Kiss László által tartott programokat követően időzítettük. A vendégelőadók által tartott foglalkozásokon részt vett a mi drámapedagógus kolléganőnk is, aki egyben az 5. osztály osztályfőnöke.
Tapasztalatait megosztotta a többi osztályfőnökkel, ennek alapján, illetve saját ötleteik, helyi sajátosságaink hozzáadásával tervezték meg a kollégák az 5 óra tematikáját.
Nagyon változatosan, az életkori sajátosságok figyelembe vételével, kooperatív technikák, drámapedagógiai módszerek alkalmazásával dolgozták fel az osztályok a „pályaorientáció” témáját.
Minden osztály foglalkozott a szó jelentésével, ismerkedtek szakmákkal, környékbeli középiskolákkal, továbbtanulási lehetőségekkel.
Nagy gondot fordítottak a pedagógusok arra, hogy megismerjék a gyerekeknek a jövőre vonatkozó elképzeléseit, tudatosították, hogy az egyes szakmákhoz milyen tulajdonságokkal kell rendelkezni. Törekedtek a tanulók önismeretének fejlesztésére.
Az osztályfőnökök nagyon hasznosnak ítélik, hogy lehetőségük volt egy kicsit behatóbban foglalkozni ezzel a témával, hiszen a pályaválasztáshoz fontos, hogy a gyerekek tisztában legyenek saját erőségeikkel és gyengeségeikkel, és hogy nemcsak a célt kell kitűzni, hanem azért időben tenni is kell.
Tanulói hozzászólások:
Matyi Zoltán Bence 5. o.:
„Nagyon jól éreztem magam a rendőrruhában, lehet, hogy rendőr leszek.”
Petrovánszki József 6. o.:
„Úgy érzem, jobban megismertem magam.”
Orémus András 7. o.:
„Szerintem jó lenne máskor is ilyen foglalkozás, megkönnyítené a pályaválasztást.”
Matyi András 8. o.:
„Nagyon tetszett az elsősegélynyújtás. Ezt mindenkinek meg kellene tanulni, nem csak a mentősöknek és orvosoknak.”