FORDÍTOTT NAP

A Fordított Napok megszervezésének sok éves hagyománya van iskolánkban. A tanév vége felé egy tanítás nélküli munkanapot erre a rendezvényre fordítunk minden évben. Főszervezői mindig a hetedikes diákok, osztályfőnökük koordinálásával. Ez nagyon jó lehetőség tanulóinknak a pályaválasztást megelőző évben arra, hogy felnőtt szerepekben is kipróbálhassák magukat, ráérezzenek a felelősségvállalás fontosságára, fejlődjön szervezőképességük, kreativitásuk – természetesen rengeteg vidámság, játékosság kíséretében.

Az idén május 29-én, pénteki napon tartottuk a Fordított Napot. Az előkészítő munka, játékok, humoros ötletek gyűjtése már hetekkel korábban megkezdődött. Megválasztottuk az „intézményvezetőt”, a helyettesét, kijelöltük az „osztályfőnököket”, elosztottuk a feladatokat. A program összeállítása után a szükséges eszközök összegyűjtése, illetve elkészítése következett. Végül május 28-án este – miután mindenki elhagyta az iskolát – előkészítettük a terepet. Mivel a nap programját „Celeb vagyok, ments ki innen!” című valóság-show jegyében terveztük egy kis dzsungel-hangulatot varázsoltunk az iskolába: hatalmas pókok mászkáltak az ajtókon, félelmetes állatok kerültek az épületbe, a hosszú folyosón kígyó tekeredett végig, békák százai ugráltak mindenhol.

A program következőképpen zajlott:

  • Reggel az iskola udvarán felsorakoztak az osztályok, megtörtént a kulcsátadás, a diák-igazgató átvette a hatalmat.
  • Az „igazgató” bemutatta az osztályfőnököket, akik elfoglalták a helyüket az osztályok élén.
  • A felnőttek „túlkoros osztályként” beálltak a hetedik osztály helyére.
  • Az „igazgató” ismertette a „Házirendet”, majd a nap programját.
  • Ezután következett az egyetlen tanítási óra a tantermekben, majd tízóraizás.
  • A nap további részében játékos vetélkedés zajlott négy csapatban. Véletlenszerűen színes szalagok húzásával jöttek létre a csapatok, gyerekek, felnőttek vegyesen. Az épület és az iskola udvar számos pontján gyűjthették a csapattagok a zsetonokat, amelynek ára valamilyen tréfás ügyességi játék végrehajtása volt.
  • Végül a vetélkedő értékelésével, és a szerepek visszarendezésével zárult a nap.

Rengeteg nevetéssel, nagyon jó hangulatban telt az egész nap. Ehhez hozzájárult az is, hogy pedagógusaink ilyenkor remekül játsszák a kezelhetetlen diák szerepét. A pedagógus-szerepet ellátó gyerekek pedig meghökkennek, mikor irányukba köszönnek vissza a mindennapokban tapasztalható diákcsínyek, beszólások, engedetlenségek.

 

Petneháza, 2015. június 01.

Szántó Viola

osztályfőnök, szakmai megvalósító

 

Tanulói hozzászólások:

Sinka Fanni 7. o.:

„Nem gondoltam, hogy a túlkoros osztálynak ilyen nehéz lesz órát tartani. Jól megleckéztettek bennünket. Nem biztos, hogy mernék pedagóguspályát választani.”

 

Tóth Benjámin 1.o.:

„Az tetszett a legjobban, hogy nem is volt rendes tanulás, csupán játék volt az egész.”

 

Márta Éva 2.o.:

„Az új osztályfőnökünk nagyon vicces feladatokat adott nekünk. 12 zsetont sikerült gyűjtenem a csapatomnak.”

PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP20 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP19 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP18 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP17 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP16 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP15 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP14 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP13 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP12 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP11 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP10 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP09 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP08 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP07 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP06 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP05 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP04 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP03 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP02 PETNEHÁZA - FORDÍTOTT NAP01